terjah aku. ke??

web site hit counter

March 15, 2010

Buat Kamu.


“itu Kamu”

Itu Kamu.
Hadir dalam hidup bagai mimpi yang mempesona.
Senyum, ketawa umpama capsule. Penyembuh luka dikeringat.
Raut wajah, berdolak dalih jika angin,ribut mahupun matahari singgah menyinar.

Itu tetap Kamu.
Dan lagi. Dengan terus menyeri taman ini.
Jerih perit liku ini. Diharung pasti.
Malah kuat memegang erat tali ini.
Jangan sampai diputus aku.

Dan itu masih lagi Kamu.
Dari 9 buruk itu. 3 baik itu dipandang dulu.
Dan hingga kini, masih teguh memegang aku.
Melamari aku hingga pejam mata itu.

Untuk kamu.
Tatkala itu, aku berjanji.
Hanya kamu penuhi ruang di taman ini.
Hanya kamu. Menjadi penyeri wayang ini.
Dan hanya kamu. Buat aku selamanya.

Insyallah..

Hari-hari mendatang

Daisypath Anniversary tickers