terjah aku. ke??

web site hit counter

March 16, 2010

Manusia bingitan

“Manusia bingitan”

Bingit.

Manusia.kalau aku.
Aku manusia yang masih punya otak!
Aku pasti juga Manusia yang tahu membezakan bingitan dan desakan.
Bingit telinga aku ni.

Manusia.kalau aku.
Aku manusia yang masih punya hati.
Pasti juga Manusia yang tahu membezakan pujian dan caci maki.

Tapi.
Kalau dasar sifatnya itu,

Bukan manusia.
Mengenal erti keburukan dengan penceritaan yang sendiri tidak Nampak.
Kebaikan dinilai hanya dengan mata kasar, juga surat khabar.

dan lagi,

Kalau dasar bukan manusia.
Kalau mungkin manusia ditopengkan oleh sifatnya haiwan.
Tidak punyai hati. Ada akal, tidak diguna pakai.

*nah*

Terjun saja dari tingkat 800ribu.
Pasti senang semua yang melihat.




p/s: Jiwa kacau dengan desakan orang yang sarcastic lagi egois . Tahu membandingkan orang tanpa lihat kemahuan dan jalan yang dipilih kita.

Hari-hari mendatang

Daisypath Anniversary tickers