terjah aku. ke??

web site hit counter

March 20, 2010

Kau Bukan Akhirnya.

Sedih hati mengingatkan penamatnya. Belum pun bermula episod itu, kecundang akhirnya. Maafkan aku wahai insan yang indah sifatnya. Terlalu jernih sungai ini, untuk dicemari lumpur.

Tiap kali dipejamkan mata, masih terpampar wajah itu diingatan, senyumanmu bagaikan lukisan terindah diwarnai kebahagiaan tika itu. Masih ku ingat pegangan erat yang kau berikan saat aku memerlukan. Sungguh bahagia. Umpama merpati yang terbang keriangan.

*senyum*. Air mata bergelinangan.

Namun bila ku bukakan mata. Semuanya hilang sekelip mata. Tika itu baru ku sedar kau bukan akhirnya. Hadirnya kau dalam wayang yang disandiwarakan ini, hanya seketika. Tak ku duga ini kesudahannya.

Manakan tidak. kau buatkan waktu untuk bersama dengan wanita yang dikatakan perempuan sihir. Kau ikutkan saja katanya perempuan kasar yang dikata seperti kertas pasir ini. Dimahunya intan, kau tatahkan berlian.

Ahhhh…*mengalir air mata*.

Maafkan aku wahai insan yang indah dirinya. Terlalu tinggi bukit itu, untukku tarah seratanya.

Tiap kali dilelapkan mata, masih terbayang wajah itu diingatan, senyumanmu bagaikan lukisan terindah diwarnai kebahagiaan tika itu. Masih ku ingat pelukan erat yang kau berikan saat aku memerlukan. Sungguh bahagia. Umpama merpati yang terbang keriangan.

*hiba*

Namun bila aku terjaga. Tidak ada yang perlu aku tangiskan. Baru kini ku sedar kau bukan akhirnya. Hadirnya kau dalam wayang yang disandiwarakan ini, hanya seketika. Tidak aku sangka ini penamatnya.

Akan aku kesal hingga putus nyawa. Akan aku gusar tak terkira.
Manakan tidak. Aku diibaratkan permaisuri. Air mata tidak pernah menyentuh pipi inikan pula luka seinci. Kau ikutkan saja kata hati, lalu makan diri sendiri, semata untuk menyanjung tinggi ikatan ini.

*sinis* senyum hiba. bodoh sungguh manusia dikaburi cinta.

Maafkan aku wahai insan yang indah sifatnya. Terlalu bersinar permata itu, untuk diguriskan. Kecantikan milikmu, bukan hanya pada rupa bahkan segalanya.Dan aku tidak pernah layak untuk itu, kesengsaraan datang dari aku, kebahagianmu pada yang lain.

Sedih hati mengingatkan penamatnya. Belum pun bermula episod itu, kecundang jua. Redha dengan segalanya malah Kesal akan akibatnya. Oleh itu kau bukan akhirnya.


p/s: Tidak rugi menghargai kira berkekalan. Tatkala leka dengan apa yang ada, segalanya mungkin ditarik sekelip mata.

Hari-hari mendatang

Daisypath Anniversary tickers