terjah aku. ke??

web site hit counter

July 2, 2010

Slamat Hari Lahir.

Slamat hari lahir,
wahai insan yang ku sayang-sayang seumur hidupku,
tiap masa sepanjang aku berlari-lari anak mengejar usiaku,
kaulah insan yang sering ada buat diri ini,
membimbing, menemani dan menjadi teman yang akrab,
sering kali membuat mereka, yang lain itu mencemburui kasih yang dititip kepadaku.

*sebak …*

Selamat hari lahir,
Wahai insan yang ku kasih-kasih seumur hidupku,
Dari makan hingga ke pakaian ku, dihidang dan digosokkan hingga ronyok bajuku itu hilang,
Dari kecil diri ini, kau pimpin kehulu-hilir dari terbit fajar hingga terbenam matahari,
Sejanak bulan terang dan bintang berkedipan, kau nyanyikan lagu hingga lelap mata ini,
Sering kali membuat mereka, yang lain itu mencemburui sayangnya bapa kepada si anak.

* mengalir air mata..lalu senyum*

Selamat hari lahir,
Abah insan yang ku kasih, sayang, rindu setiap saatku,
Mengharapkan abah sentiasa dilindungi, Sepanjang aku dikejauhan,
Mengharapkan senangnnya abah walau aku tidak sebumbung tika ini,
Mengharapkan abah, makan dan minum lebih kenyang dariku saat ini,

*tunduk..kesedihan..*

Selamat hari lahir abah,
Sekali ini aku ingin abah mengetahui,
Sayang abah bukan hanya dibibir,
maafkan anak abah yang tidak dapat meluangkan masa ketika ini.
Mengharapkan abah mengetahui apa yang aku lalui,
Maafkan aku abah, kalau tak mampu memberi abah kesenangan.
semoga Allah panjatkan umur buat abah. Amin.

Hari-hari mendatang

Daisypath Anniversary tickers