terjah aku. ke??

web site hit counter

July 7, 2010

jangan jd perempuan JLG. kau juga perempuan.ape jadi kalau kau ditempat aku. ade otak pikir sendiri.

kadang-kadang bukan aku nak mengomel tak tentu pasal.
tapi kebenaran ada, yang mana aku sendiri pernah rasa.
bagaimana peritnya bila ada perempuan yang tak paham-paham untuk elakkan diri dari mereka yang sudah berpasangan.

ye,
aku tahu hanya kawan,
pada aku kawan itu punya batas.
ada gaya pertuturan.
ada gaya persahabatan.
ada gaya perilaku tersendiri.

tapi yang peliknya, kau kata mahu kawan.

kau tutur cara sopan aku paham. tapi pernah kau pikir tak??
mungkin cara kau itu buat aku salah paham.

gaya cakap nak gedix, cuba tengok kalau cinta korang ade kawan, lagi jelita lagi gedix.
gigit jari la babe!!

kau berkawan lagaknya seperti lawan,
kononnya" gaya persahabatan, kononnya" untuk menunjukkan kau hanya kawan.
buatnya cinta kau ade yang nak berkawan rapat, lipas kudung pon kalah terkedek-kedek kau ikot ke hulu-hilir.

gaya perilaku mengalahkan orang yang sedang bercinta,
kata kawan, perlu ke seakan berlebih-lebih.

hey kawan.
batas mane..??batas ada??

ceh, perempuan seperti kau mana tahu batas.

otak tuhan bagi untuk pikir. kalaulah kau itu punya perasaan seperti perempuan itu' pasti kau paham. tapi nampaknya bukan tak paham, saja buat-buat tak paham.
kemaruk sangat agaknya.

hallo kawan. kumbang bukan seekor, bunga bukan sekuntum.

pesan aku: jangan usik. kawan buat cara kawan. tak salah kalau kena gayanya.

Hari-hari mendatang

Daisypath Anniversary tickers